Poznati projekt ART4BECKS, koji podržava mlade i perspektivne hrvatske umjetnike, se nastavlja, i to u suradnji s portalom Fashion.hr! S ponosom predstavljamo prvu ovogodišnju umjetnicu – ilustratoricu Hanu Tintor! Pročitajte intervju s Hanom te što kaže o studiranju i o Hana’s Comic!
S Hanom Tintor razgovarala je Matea Martek (FASHION.HR)
Foto: Zvonimir Ferina
Mladi ilustratori, iako s pomno razrađenom vizijom i stilom, predani i beskrajno talentirani, rijetko dobiju priliku svoje radove izložiti na zidovima neke od galerija ili muzeja. Uvjereni kako bi njihove ilustracije zasigurno osvojile naklonost mnogobrojne publike, kada bi negdje bile prezentirane, odlučili smo talentiranim ilustratorima pružiti jedinstvenu priliku da svoje radove predstave u sklopu naše virtualne izložbe. Njihovi radovi mogu postati i dijelom vaše svakodnevice jer ih, u vidu wallpapera, možete preuzeti na svoja računala te im se diviti kada vas svakog jutra dočekaju na zaslonu. Virtualna izložba prva je faza projekta DNA, a finale projekta kulminirat će velikom zajedničkom izložbom u organizaciji portala FASHION.HR u suradnji s Beck’s pivom koje dugi niz godina podržava, ali i okuplja domaću umjetničku i dizajnersku scenu. Senzibilitet ovog poznatog brenda savršeno se tako kroz godine nadopunjavao s onim street artista, dizajnera, ilustratora i ostalih mladih talenata, stoga je i sudjelovanje u projektu DNA predstavilo prirodan spoj te nastavak njegovanja kreativnog pogleda na svijet upisanog u svaku poru Beck’s piva.
Nakon što su Silvio Ivkić i Booboo Tannenbaum svojom ilustracijom ukrasili portal FASHION.HR, ali i zaslone naših računala, red je došao na treću mladu ilustratoricu u čijim ćemo radovima moći uživati u narednim tjednima u sklopu projekta DNA. Ona je Hana Tintor, mlada dama divlje crne kose i, rekli bismo, podjednako neukrotive mašte. Zbog potonjeg smo posebno radosni jer to znači da svako malo i sami možemo ubirati plodove, odnosno uživati u Haninim umovinama, pogledima na svijet i često humorističnim crtanim interpretacijama istoga. Od posljednjeg puta kada smo s njom pričali, neke su stvari ostale iste, ali je i mnoštvo novosti našlo put do Haninog umjetničkog životopisa. Umjetničkoj gimnaziji, Studiju dizajna na Arhitektonskom fakultetu, diplomi iz vizualnih komunikacija i praksi u Studiju Cuculić posljednje je godine Hana nadodala i MA illustration and Book arts na Cambridge School of Art u Cambridgeu, kao i poneku novu izložbu, projekt i suradnju. Život u Zagrebu je možda zamijenila Engleskom, svoj portfolio iz dana u dan nadopunjuje radovima nastalima u sivkastom Cambridgeu, ali i dalje više voli crtati i biti u svom svijetu nego se fotografirati i pričati u kameru. Neke nove ideje možda krase bilježnicu s crtežima koju uvijek nosi sa sobom, no i dalje je “nespretni, hipersenzibilni veseljak, zezant, hedonist koji voli uživati u malim stvarima i finoj hrani i finim pićencima”. Premda nije mogla do daleke Engleske, Lola je i dalje Hanino omiljeno društvo, baš kao i raznovrsni likovi koji proizlaze iz mašte ove, stasom i glasom, nježne mlade ilustratorice čije ime itekako valja zapamtiti.
Hana, otkad smo zadnji put pričale, čini mi se da se štošta toga dogodilo. Naslov intervjua je tada bio Mlada ilustratorica o kojoj ćete još mnogo čuti, i doista, bilo te svuda…
Ovisi gdje gledaš!
U istom si mi intervjuu rekla kako si razvila svoj prepoznatljivi stil (premda o tome ne voliš govoriti kao o stilu, znam), no i da ne želiš na tome ostati već želiš izlaziti iz svoje zone komfora kad je riječ o crtanju. Što se na području tvog stila crtanja, pa i tema, promijenilo?
Mogla bih ti dati isti odgovor i danas. Zapravo, ono što nikada ne želim prestati raditi je izlaziti iz te zone komfora. Mislim da se promijenilo mnogo… Puno više crpim inspiraciju iz stvarnih motiva, a manje izmišljam ali opet, pokušavam i stvarnost prikazati na nestvarni način. Mislim da sam hrabrija s nekim alatima, primjerice kistovima. Nekako se osjećam slobodnije dok radim i više se ne bojim pogriješiti, što mi je prije bilo prilično frustrirajuće. A sad… Nacrtam, nije dobro – bacim u smeće – i dobro je!
U međuvremenu si otišla i na magisterij u Englesku, na Cambridge School of Arts. Kako si se odlučila na ovaj korak?
Nakon završetka Studija dizajna jednostavno nisam osjećala… Kako da ti to opišem… Kao da je kraj? Dobila sam taj sveti papir, ali nisam osjećala da je to to. Na faksu sam o ilustraciji učila samo godinu dana (ako se mene pita, Studiju dizajna je to veliki minus) i htjela sam učiti još. Ovo što sama radim mi nije (bilo) dovoljno. Prvo sam počela sam tražiti neke ljetne škole i tečajeve, a onda i fakultete. Mislila sam si, “hajde da iskoristim taj entuzijazam za studiranjem, dok me još drži”. Nakon duge potrage i prčkanja po raznim fakultetima odlučila sam se za Cambridge school of Art. I onda sam otišla. Naravno da ništa ne bi bilo moguće bez podrške i razumijevanja mojih roditelja i na tome ću im biti vječno zahvalna.
Kako izgleda školovanje na ovom cijenjenom fakultetu u odnosu na studij kod nas?
Sigurna sam da ovisi o studiju, teško mi je uspoređivati jer nisam niti kod nas studirala ilustraciju. Ali ono što je sigurno je da je puno opuštenije, potpuno individualno i objektivno. U razgovoru s drugim studentima sam saznala da ne postoji isti zadatak koji se godinama ponavlja, profesori su (iako u godinama) puni entuzijazma i konstantno uvode nove i aktualne sadržaje. Nekad imam osjećaj da mentor ima oči svugdje pa nas svaki tjedan obavještava o izložbama, natječajima ili koje izdavačke kuće traže nove crtače. Ali sve u svemu, nije ogromna razlika – piješ kavu, ideš na predavanje, poslije piješ kavu, opet ideš na predavanje pa piješ kavu. To jest, lažem. Piješ crni čaj s mlijekom jer Englezi ne znaju što je dobra kava!
U Cambridgeu je nastala i cijela serija novih ilustracija, no moram primijetiti da su nešto mračnije. Inspirira li te nova okolina?
Naravno! Sve je novo, nepoznato, sve je izazov. Od jezika, hrane, lica, rutine, mirisa, prometa (još uvijek uopće ništa ne razumijem na cestama, sve je naopačke)… Arhitektura grada je prekrasna i čarobna, nekad mi dođe da se zaletim u cigleni zid jer možda prođem u Hogwarts (šalim se mama, sve ok). Prekratko sam tamo da mogu reći puno o gradu jer još otkrivam, ali ga osobno doživljavam kao pozornicu. Poznat je po Universityju, ali kao da postoji još jedan svijet iza te hoh britanske maske, iza kolača, čajeva i pristojnih lica. Kad padne mrak, kao da postane nepoznat i nepristupačan. Teško mi je to objasniti. Čudan grad. Prekrasan! Ali ponekad čudan. Dodgy – rekli bi oni tamo domaći. Možda su zato i crteži takvi, pokušala sam prenijeti tu atmosferu nekakvih mješovitih osjećaja i dojmova. Serija crteža je zapravo bila za knjigu koju sam radila za personal project i koja sadržava još puno više crteža koji su veseliji, šareniji i iz svijeta imaginacije. Ali o tom, po tom! 🙂
Ispričaj mi malo o Hana’s Comic. O čemu je riječ?
Tamo na faksu puno učim o seriji i sekvenci. Uživam u tome i, iako sam uvijek težila tome da pričam priču crtežom, sad mi postaje sve jasnije kako se to zapravo radi. Kako se ne bih zabila samo u rad na projektima i u posao, odlučila sam raditi te kratke blesave stripove. Već dugo nisam napravila niti jedan novi, to je nešto što radim baš i samo kad mi dođe, za sebe, bez neke velike namjere. A jako su smiješni pa bi bilo sebično ne pokazati ih! Osim što me to opušta i veseli, super je vježba za ruku i istraživanje stripa i sekvence.
Prije godinu dana si mi rekla kako se vidiš u ilustraciji. Je li se štogod promijenilo na ovom polju?
Je, ali to je tajna i iznenađenje i neću ti reći hehehe!
Portal FASHION.HR trenutno uljepšava tvoja ilustracija. Možeš li mi otkriti nešto više o njoj, o inspiraciji, ideji i o tome kako je nastala?
Pa prvo, hvala što ste me pozvali da vam ukrasim portal. Moram priznati da ne postoji neka konkretna, duboka ideja. Pila sam kavu, slušala Harry Potter and Deathly Hallows i duhom bila potpuno odsutna, vjerojatno. Mislim da će se svi (ili bar većina) crtača složiti sa mnom kad kažem da je najveći gušt imati potpunu slobodu u radu, što je i ovdje slučaj. Tako da sam se opustila, mozak na pašu i eto što je ispalo. Nadam se da ste zadovoljni!
Ilustraciju Hane Tintor, koja će ukrasiti zaslone vaših računala, možete preuzeti ovdje.
Za potpuni doživljaj ilustracije preporučujemo otvoriti je na desktop verziji.
Naša Pravila zaštite privatnosti i Uvjeti i odredbe nedavno su ažurirani, a stupaju na snagu 22. svibnja 2018. Pročitajte te dokumente u cijelosti kako biste bili sigurni da razumijete na koji način korporacija Molson Coors prikuplja, upotrebljava i otkriva vaše podatke. Pritisnite ispod za pregled ovog web-mjesta.
Ako ste pročitali ova pravila i ne slažete se s njima, ili ne želite da se vaše informacije upotrebljavaju na taj način, zatvorite ovu stranicu. Za više informacija o načinu na koji prekinuti pretplatu ili ažurirati svoje informacije, pregledajte Pravila zaštite privatnosti.